M0ncsa 2011.08.10. 15:55

Špik

Évek óta tervezem ezt a túrát! Végre minden összejött, társaság, jó idő...

Kedden este elautóztunk Kranjska Gorába, a Vršič-hágó 3. hajtűkanyaránál letértünk az aszfaltútról, autókat a parkolóban hagytuk, majd rövid (fél órás) séta a túristaházig. Sötét volt, mire odaértünk. Ott lerámoltuk a holmit a szobába, kötelező Jota-teszt (közepes osztályzatot kapott), majd alvás (a szoba viszont 10 pontos volt). Mikor lefeküdtünk, még szakadt az eső, de én megígértem mindenkinek a jó időt másnapra :)

Reggel hatkor kelés, kávé (Moncsának dupla adag), cihelődés, majd 7:30-kor nagy nehezen el is indultunk. Mire kikeveredtünk az erdőből, a felhők is eloszlottak végre a csúcsokról.

Bal oldalon a Razor (2601m), jobb oldalon meg a szerelmem, Prisojnik (2547 m) feszít

Ami előző este a völgyben esőként esett, 2000 felett már hó formájában boldogított minket...

5 órányi kitartó mászás után, mikor már azt hiszi az ember lánya, ennek sosem lesz vége - végre megpillantottuk a csúcsot. Eddig bújkalt a nyavalyás. Már csak 45 perc!

Végigparáztuk magunkat a gerincen, felküzdöttük a sziklákon, és íme: 4 fokban cidrizve ugyan, de megtörve nem, megérkezett a bevállalós csipet-csapat :)

A kilátás mindenért kárpótol. Baloldalt a szlovének által a Júliai-Alpok királynőjének nevezett Jalovec (2645 m), jobbra meg a Mangart (2679 m), egyike azoknak a csúcsoknak, amiket a szlovének felezni kénytelenek az olaszokkal :) Középen meg a Mojstrovka (2332 m) lankás oldala teszi teljessé a látványt.

Gyönyörű látvány nyílik a felhőfoltokkal tarkított völgyre is

Visszafelé menet remekül látszott Szlovénia második legmagasabb hegye, a Škrlatica (2740 m) csúcsán a kereszt. Ezen a ponton döntottem el, mi a legközelebbi uticél :))) Az ötlet sajnos nem aratott osztatlan sikert. Egyelőre ;)

Kevéssel 7 előtt értünk vissza a házhoz. Bakancs lerúg, padon elterül, kötelező Radler. Ilyenkor mindig a legfinomabb :)

Utolsó pillantás a Špikre, bár csak a csúcsa látszik, egészen hátul...

...és a Škrlaticára, a skarlát szépségre, teljes pompájában.

Škrlatica, te következel, I'm coming!!!!!

Összegzés:

- Menetidő, háztól számítva: 5,5 óra felfelé, 5 óra lefelé, 45 perc a csúcson: cca. 11 óra

- Szintkülönbség: 1600 m *2 = 3200 m.

Hát, nemsemmi.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pteri 2011.08.12. 11:35:46

Ez gyönyörű! De én inkább csak képen nézegetem, nem semmi fizikai teljesítmény lehet ilyen hegyeket mászni!

M0ncsa 2011.08.12. 20:40:12

@pteri: Ugye :)
Amugy nem kell nemtommilyen kondi hozza, en sem sportolok rendszeresen. A vege fele engem is mar csak a bukkfafejem visz tovabb :))) meg szeretni kell a hegyeket nagyon-nagyon!